«Збережемо пам’ять про Героїв Небесної Сотні» - Андрій Павленко
Парафія св.Миколая Чудотворця - Аскольдова Могила
Вівторок, 26 грудня 2017, 11:37
Голова благодійного фонду «Пам’яті Небесної Сотні» Андрій Павленко в інтерв’ю газеті «Оранта» розповів про свої плани встановити на Аскольдовій Могилі пам’ятний знак у вигляді райської яблуні та створити алею пам’яті Героїв Небесної Сотні.
- Пане Андрію, чим займається ваш фонд?
- Мета нашого благодійного фонду - встановити кожному Герою Небесної Сотні монумент на його малій батьківщині. І чим більше ми встигнемо їх зробити, тим краще. Я стараюся долучати до співпраці все більше людей, бо кожне встановлення монумента, пам’ятника, меморіалу – це вже маленька перемога України.
Add a commentЧитати далі: «Збережемо пам’ять про Героїв Небесної Сотні» - Андрій Павленко
Літургійний рік і містагогія: вхід у Пасхальне Таїнство
Четвер, 21 грудня 2017, 13:17
1. Вступ
Містагогія, літургійний рік і літургійне богослов'я: мені видається, що ми часто говоримо про ці три аспекти літургійного життя, визнаємо їх важливими, однак це не відображається у наших конкретних діях. Цим я хочу вказати на те, що існує розрив між теорією і практикою. Це іронічно, оскільки містагогію літургійного року можна віднайти в жодному іншому місці, як у здійсненні самих богослужінь, зокрема в біблійних читаннях, які читаються, в молитвах, які відмовляються, і в піснеспівах, які співаються протягом усього року. Ці біблійні читання, молитви і піснеспіви є не просто текстами для вивчення або для особистої медитації; вони є невід'ємними елементами нашого спільного літургійного богопочитання, бо саме через них ми є « введені в таїнство », яке ми святкуємо впродовж літургійного року. Для того, щоб розвинути цю думку, необхідно перш за все сказати кілька слів про містагогію як літературний жанр, про екзегетичний характер гімнографії і про сутність-природу літургійного року. Після цього наведу кілька конкретних прикладів, які можуть бути корисні.
Add a commentЧитати далі: Літургійний рік і містагогія: вхід у Пасхальне Таїнство
Антифони «о» – впровадження в таємницю Різдва
Середа, 20 грудня 2017, 23:23
В останні дні Адвенту, з 17 до 23 грудня, у богослужіннях латинської Церкви звучать так звані «антифони "О"». Це одні з найдавніших літургійних піснеспівів, записи мелодій яких дійшли до нас із середньовіччя. Про історію та богословський сенс цих антифонів КМЦ розповів отець Ігор Гнюс ОР. – Отче, що таке антифони «О»?
Досі невідомо, хто був автором цих антифонів. Назва походить від того, що кожен із них починається з вигуку «О!» та подальшого заклику. Ці антифони традиційно звучать наприкінці Адвенту, з 17 до 23 грудня, і безпосередньо впроваджують тих, хто молиться, у таємницю Різдва Христового. Уперше західна Церква урочисто святкувала Різдво 336 року. Перед тим більший акцент робили на святі Воскресіння Господнього, але за триста років Церква дійшла «до початків»: адже якщо Спаситель воскрес із мертвих, то, значить, колись Слово мусило стати тілом.
Add a commentСторінка 231 з 1372